Eestlane on väga hea teenindaja

Malle Karjatse
Postimees 15.09.1999
Aeg-ajalt kuuleb väiteid, et ega eestlasest üldse head teenindajat saagi. Huvitav, kelleks siis eestlane sobib? Firmajuhiks, poliitikuks, diplomaadiks? Tundub, et vähemalt presidendiks.
Iga töö inimestega eeldab head suhtlemisoskust ja soovi teenida - olla kasulik teisele inimesele, teha midagi tema jaoks. Samuti on see iga inimese sisemine vajadus.
Eestlastel, nagu ka igal teisel rahvusel, on kõik eeldused, et olla väga hea teenindaja. Suhtlemisoskus on õpitav. Kõige rohkem koolitatakse teenindajaid Ameerika Ühendriikides. Tulemuseks on väga konstruktiivne, hästi probleeme lahendav iseseisev töötaja. Muuseas, keep-smiling on seal out. Hinnatakse loomulikkust.
Sama teed käivad ka eesrindlikud Eesti firmad. Ja tulemused rõõmustavad meid kõiki. Osa väitlejaid ootab vist teenindajalt alandlikkust.
Kuid alandlik teenindaja on ohvri rollis ja ohver tõmbab alati ligi agressori. Seega suureneks rahulolematute klientide arv ja väheneks firma käive…
Positiivne näide on prantsuse kultuur, kus hinnatakse kõrgelt inimväärikust, mis omakorda soodustab edumeelsust ja karismaatilisust.
Eestlasele on omane aga ka midagi ainulaadset - teatud diskreetsus ja salapära, mis koos avatuse ja konstruktiivsusega teevad temast huvitavalt väljapeetud ja omapärase teenindaja. Ainulaadse avatud maailmas.