Koolitaja valikul eelistatakse turul hästi tuntud tegijaid

Äripäev
25.11.2002
Interneti vahendusel läbi viidud küsitlus selgitas välja, millist koolitust eelistatakse osta ning milliste kriteeriumite järgi koolitust valitakse.
Tuntus ja usaldusväärsus.
Kõige olulisemaks faktoriks koolituse valikul peetakse koolitusfirma kohta käivat positiivset reklaami ja tuttavate meeldivaid koolituskogemusi. Sõbra või kolleegi isiklik kogemus ning paar asjalikku kommentaari koolituse kohta on tihti rohkem väärt kui mahukas koolitusteemade tutvustus.
Teades, et koolitusfirma on turul tunnustatud ja pikka aega tegutsenud, tekib koolituse suhtes usaldav hoiak.
Asjalik informatsioon.
Koolituse valikul on oluline koolitusfirma esitatud täpne ja ülevaatlik informatsioon, et oleks kerge vaevaga võimalik aru saada, mida koolituspakett endas sisaldab.
Olulisteks peetakse artikleid, kus koolitajad tutvustavad lähemalt oma koolitusteemasid, nii õnnestub valida just endale vajalik koolitus. Infoallikatena on arvestatavad ka e-kirjad, internetireklaamid ja tutvustavad broðüürid.
Koolitajad – oma ala professionaalid.
Määravaks teguriks on ka koolitaja enda isiksus, tema pädevus antud alal ning praktilised saavutused, mis annavad tunnistust, et ta on ise oma teadmisi praktikas rakendanud. Koolitajad, kes on võimelised selgelt ja loovalt oma teadmisi esitama ning haaravalt gruppi juhtima, on loomulikult enam nõutud.
Aeg ja koht.
Koolituse valikul jälgitakse ka oma isiklikku ajakava ning koolituse ajalist sobivust oma töörütmiga. Tihti pakub kahepäevane väljasõit suurepärast võimalust ennast argirutiinist välja lülitada ja uute teadmiste saamisele keskenduda. Parimateks koolituskuudeks peetakse oktoobrit, novembrit, veebruari ja märtsi.
Kõige väsitavamateks peetakse koolitusi, mida viiakse läbi firma ruumides peale tööpäeva, kuna siis puudub võimalus end psüühiliselt ümber lülitada.
Osalejad.
Kõige efektiivsemaks peetakse koolitusi, kus osalevad inimesed samalt erialalt või nende tööfunktsioon on sarnane, kuid nad on erinevatest firmadest.
Nii on võimalik sama valdkonna inimestega kogemusi vahetada ja ennast teistega võrrelda. Sama valdkonna esindajatel on tihti samad probleemid ning samad huvid.
Huvitutakse ka firmasisestest koolitustest, kus on võimalik oma töökaaslasi paremini tundma õppida ja töökollektiivis tekkinud konflikte lahendada. Tihti selgub, et tööl nähakse oma kolleege ainult ühes rollis ning tegelikult on nad palju mitmepalgelisemad inimesed.
Väheefektiivseks peetakse koolitust, kus osalevad võõrad inimesed erinevatelt erialadelt, kuna sellised koolitused on oma haarde tõttu laialivalguvad.
Maksumus.
Koolituse kvaliteeti peetakse palju olulisemaks kui selle maksumust, seetõttu ollakse leppinud koolitusturul välja kujunenud hindadega. Arvatakse, et kallim koolitus on ka kvaliteetsem koolitus.
Töömeetodid.
Eelistatakse seminare koos praktiliste harjutustega. Tulemusrohkeks peetakse ka praktiliste harjutuste analüüsi ning tagasisidet grupilt. Video on suureks abiks, et ennast kõrvalt vaadata.
Kõige igavamaks peetakse loenguid, sest teadmised ilma praktilise osata ei kinnistu nii efektiivselt. Samuti häirib koolitatavaid, kui pidevalt kasutatakse samu harjutusi ja näiteid.
EELISTATAKSE KOOLITUSI, KUS ON VÕIMALIK MIDAGI UUT ÕPPIDA JA KOGEDA.