Kuidas saab koolitatav koolituse õnnestumisele kaasa aidata?

Vähemalt häälestama peab
Urmo Vallner
Invicta ASi nõukogu liige ja treener
Äripäev
15.08.2007
Ettevalmistus on kõikide koolituste puhul oluline. Kui mingeid konkreetseid ülesandeid pole jäetud, peab vähemalt ennast häälestama ning ette valmistama.
Kriitiline koht ettevalmistuses, millele tuleb alati tähelepanu pöörata, on küsimus - miks ma tahan minna. Koolitusele minejal peab kindlasti olema tahe minna koolitusele ning tahe kuulata, õppida ja areneda. Ilma selleta ei ole koolitusest kasu.
Samuti peab iga mineja ise aru saama, mida ta koolituselt tahab ehk milline on tema eesmärk. Kui koolitatav saab koolituse, programmi ja koolitaja ise valida, siis peaks ta kindlalt enne veenduma, et nii koolitus, programm kui ka koolitaja talle sobivad ning aitavad täita soovitud eesmärki.
Kui enne koolitust või kahe koolituse vahepeal jagatakse kodutöid ning ülesandeid, tuleks need enne koolituse algust korralikult ette valmistada.
Sõnasta osalemise eesmärk
Urmas Purde
Vain & Partnerid OÜ koolitusosakonna juht
Koolituse õnnestumine sõltub koolitatava häälestumisest ja ettevalmistusest üsna palju. Kuigi hea koolitaja suudab osaleja avatust olulisel määral mõjutada, eeldab maksimaalse kasu saamine ikkagi maksimaalset huvi kasu vastu.
Ettevalmistuse juures ongi kõige kriitilisem eesmärgi olemasolu ehk miks koolitusele minnakse. Kui koolitus telliti kogu firmasse, peaks olema tellijatel, tavaliselt juhtidel, püha kohus selgitada, kuidas ja miks selline koolitus praegu telliti.
Enne koolitust saab koolitaja mõelda enda jaoks läbi, mida temal sellise sisuga koolituselt tahta oleks, ning julgeda seejärel minna koolitusele heas mõttes enesekeskselt seda kasu ära tooma. Näiteks kui müügimees saab lakoonilise teate, et tuleb müügikoolitus, võiks ta mõelda, kuhu tal endal kõige rohkem "müük kinni jääb" ning milliseid teemasid koolitusel sellest lähtuvalt käsitleda tuleks.