Sisustusega saab toetada meeskonnatööd

Janne Mikkiver
Äripäev
09.10.2002
Tiimitöö õnnestumise üks aluseid on avatus ja info kiire liikumine. Kontori sisustajatele tähendab see, et üha enam tuleb pakkuda lahendusi, mis toetavad spontaansust, tiimitööd.
Mida võiksite teie oma firma seisukohast mõelda? Kas hea infosüsteem suudab korvata vahetut infovahetust? Kuidas oleks võimalik firmasisest avatust arendada? Kas see on vajalik? Kuidas seda saavutada?
Üks võimalus on luua töökeskkond, mis sellist mõtteviisi toetab. Siit on saanud alguse avakontori ideed. Avakontorid soodustavad spontaansete arutelude teket, iga probleemi arutamiseks ei pea koosolekut kokku kutsuma. Tänu sellele hoitakse kokku kallist tööaega.
Avakontorit luues peab kindlasti silmas pidama töötajate privaatsusevajadust, ka süvenemist ja keskendumist vajavad tööd peavad saama tehtud. Siin tuleb mängu inimeste eripära – kes vajab telefonikõnede pidamiseks privaatset nurgakest, kes mitte. Hea müügimees ei lase end oma lauanaabritest heidutada ja tema telefonikõnedest on väiksema kogemuste pagasiga kolleegidel kindlasti üht-teist õppida.
Ka avakontoris saab välja mõelda erinevaid nippe, kuidas vältida kõige kiiremal tööajal enda segamist. Näiteks Martela büroos põleb töötaja laual punane lambike, kui ta ei taha, et teda häiritaks.
Kas olete märganud, et nii mõnedki head ideed on saanud alguse kohvinurgast, jõusaalist? Rasked probleemid leiavad tihti lahenduse just seal, kus inimesed on pingevabad.
Sedasama pingevaba õhkkonda saab tekitada ka nõupidamistel. Kujutage ette, et kutsute kokku suure koosoleku, kuid mitte oma tavapärasesse nõupidamisruumi, kus on suur laud ja selle ümber toolid, vaid näiteks ruumi, kus on püstijalalauad ja -tumbad. Kindlasti hakkab nii mõnigi kolleeg oma mõtteid väljendades jalalt jalale tatsama ja vaevalt, et kellelegi uni peale tikub. Liikumine parandab vereringet, mis omakorda hoiab meele virge ja soodustab loovat mõttetegevust.
MILLELE AVAKONTORIT SISUSTADES MÕELDA:
·
Kes teeb kellega koostööd, mis on selleks vajalik? Spontaanne infovahetus, infosüsteemid, pidev koostöö.
·
Millised tegevused teie firmas vajavad vaieldamatult privaatsust?
·
Millistel ametipostidel inimesed teie firmas vajavad kohta, kus pidada neljasilmavestlusi?
PLUSSID
·
Otsused sünnivad kiiremini
·
Info liikumine kiireneb
·
Inimeste kättesaadavus, kommunikatsioon paraneb
·
Tekivad spontaansed arutelud
·
Vahetu suhtlemine kergendab raskete probleemide käsitlemist
·
Ühiste toimimisviiside rakendamine kergeneb
·
Projekti- ja rühmatööd sujuvad paremini
·
Uute töötajate sisseelamisperiood lüheneb, ühiste toimimisviiside õppimine kiireneb
·
Üksikülesanded muutuvad mõtestatuks, osaks tervikust
MIINUSED
·
Raskendab keskendumist
·
Võib töötajale harjumatu ja ahistavana tunduda
·
Klientidele on kogu kontori köögipool nähtav