Tulemuse mõõtmisel kasutage eeltestimist

Raido Toonekurg
Äripäev
26.04.1999
Koolituse ja selle valiku puhul on üheks olulisemaks kriteeriumiks tulemus. Tulemust saame mõõta, kui teame, kust me alustasime ehk missugused olid teadmised enne koolitust.
Koolituse tulemuse mõõtmiseks tuleks inimesi testida ka enne seda. Kui mõõta koolitusel osalenu tulemusi enne ja pärast koolitust, on võimalik suhteliselt täpselt mõõta koolituse efektiivsust. Selline mõõtmine on võimalik osade koolituste puhul (arvuti-, keelekoolitus).
Eelnev mõõtmine aitab määratleda täpsemalt ka koolituse eesmärki ja taset. Testimise alusel saame kindlaks määrata, kas inimesel on vaja alg- või edasijõudnu teadmisi, kas ta vajab praktilisi näiteid või teadmiste süstematiseerimist. Tihtipeale võib pärast eeltestimist selguda, et inimestel on paremad teadmised, kui planeeritav koolitus anda suudab.