Uuel töötajal aitab ettevõttes kohaneda tuutor

Merike Lees
Äripäev
20.02.2006
Tarkvaraarendaja Webmedia Eesti tegevjuht Taavi Kotka soovitas luua uute töötajate sisseelamise toetamiseks tuutorite süsteem.
Ehitage tuutorite redel. Ärge pange algajat töötajat juhendama kohe oma kõige tugevamat tegijat, nii ei teki teil "purulolli" töötaja probleemi. Las uus töötaja saab oma tasemele vastava tuutori, et tipu kätte jõudmise ajaks oleks ta juba tegija, selgitas Kotka Äripäeva seminaril "SOS tööjõuturul. Kuidas värvata tööjõudu tühja turu tingimustes".
Webmedia värbab töötajaid otse ülikoolist, kuna teistest ettevõtetest tulnud töötajad toovad kaasa oma töökultuuri ja harjumused, mis ei pruugi nende ettevõttele sobida. Sobivate kõrgharidusega töötajate saamiseks hakkasid Webmedia töötajad ise Tartu Ülikoolis praktilisi aineid lugema. Sellel oli kaks head külge: ühelt poolt kujundasime kuulajate maailmapilti ja teiselt poolt kasvatasime järelkasvu, märkis Kotka.
Webmedias peab noore töötaja tööst esimese töökuu lõpuks olema 33 protsenti kliendi poolt kinni makstavat tööd, nelja kuu pärast peab tema töö olema juba 100 protsendi ulatuses kliendi poolt kinni makstav.
Spetsialistile antakse vähem sisseelamisaega, tema peab olema vormis juba teisel kuul. Firma otsib noortele spetsialistidele spetsiaalprojekte - nullkasumiga projekte või selliseid projekte, kus klient teab, et seda projekti arendab noorem meeskond ja tema saab selle odavamalt kätte.